Rabu, 16 Mei 2012

MPV pilihan..Ermmm..yg mana satu ya??

Bila bilangan ahli dah bertambah ni..aku rasa dah tiba masanya utk kami sekeluarga berkenderaan baru..almaklumlah..kami skrg dh berenam..so, mmg kena at least 6 seaters..!!!

Berckp pasal kenderaan baru, of course kitorg target MPV...dan my dream MPV of course la..tarrraaa...
TOYOTA ESTIMA...!!!

Tapikan, harus diakui, first thing first yg perlu difikirin ialah rega dia kannnn...kenalah ukur baju di badan sendiri..dan juga harus diakui..estima ni mmg x padan dgn ukuran aku..terlebeyyy sudaa...

So, bila memikirkan yg estima berada di liga EPL, sedangkan aku kat Liga Piala Malaysia jer..terpaksalah aku lupakan seketika my dream MPV tuh..seperkara utama, MPV yg aku nak tu mestilah berdasarkan kriteria2 seperti di bawah..chewwaahh; antaranya ialah:
  1. Harga  :  seperti yg aku ckp tadikan, harganya mestilah bepadanan dgn bajet aku..dgn jaminan, setiap bulan x miss
  2. Ruang  : Mestilah luas, selesa dan mampu memuatkan kami 6 beranak + luggage..brg banyak dowh.. 
  3. Penjimatan minyak : mestilah pada tahap optima, sbb kami biasa jln jauh..nak balik kg pun jauh ooo..kedah-kelantan-muadzam..beratus2 batu tu..
Bila dok survey2 tuh...diselidik, ditelaah dan ditimbangcongak..adalah 3 MPV yg kami listkan..

1. EXORA BOLD

2. TOYOTA INNOVA

3. NISSAN GRAND LIVINA

ok...nnt aku update entry setiap satu MPV ni...siap dgn spect/pro-konts/personal preview lagi..huhu..lps ni agak2 boleh jadi salesman keta kot..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan